10 overfladiske tips til sociale medier

10 overfladiske tips til sociale medier

Rebellens guide til, hvordan du bruger sociale medier på DIN måde, så du skaber et unikt brand, der automatisk skiller dig ud fra mængden og tiltrækker de rette kunder. Du behøver ikke gøre en indsats for at skille dig ud. Du skal blot være dig, så sker det ganske automatisk.

Det kræver dog en god portion mod at gå sin egen vej og gå imod normen.
Er du klar til at træne dit mod og slippe endnu mere af awesomme dig fri?
Jeg hepper på dig!

 

Vend det hele lidt på hovedet

Jeg vender målgruppesnakken på hovedet og opfordrer dig til at gå imod gængse marketing”regler”. De vil nemlig have dig til at fokusere på din målgruppe først – og dernæst tilpasse din egen formidling. Dét, synes jeg, kan være lidt “farligt”.

 

Min opfordring er: Begynd med dig selv. Lad din intuition guide dig til at lade din genialitet flyde ud af dig. Lad dig ikke begrænse af, hvad du tror, andre forventer af dig, men vær din egen målestol for succes. Så tiltrækker du lige netop de kunder, der vil elske dig, præcis som du er, og opsøge dig for at få din hjælp. Min guide er et opgør med one-size-fits-all-modeller og bygger på en loven-om-tiltrækning-tankegang, som sætter geniale dig i centrum.

 

 

Hvorfor ‘overfladisk’?

Måske undrer du dig over, at jeg kalder det “overfladiske” tips? Det skyldes til dels, at sociale medier er så forskellige, at det ikke giver mening at behandle dem som én samlet masse. Det vælger jeg så at gøre alligevel, fordi jeg mener, medierne har nogle fællestræk, og jeg bevæger mig udelukkende på overfladen af mediernes muligheder – selvom det på alle måder er velovervejede tips, jeg deler ud af. Indlægget handler desuden om mange af de tanker, du med fordel kan gøre dig ift dit brand.

 

Derudover er jeg jo alt andet end fan af universelle guides som “5 tips til at få succes på sociale medier”, og derfor måtte min titel bære præg af dette. Jeg anerkender dog trin-guides fortrin, som skaber overskuelighed, og benytter mig derfor af stilen. Guiden bygger på mine otte års professionelle arbejde med sociale medier og mine fem års skoling på uni, så jeg kender alle reglerne, og netop derfor kan jeg tillade mig at bryde dem og opfordre dig til at gøre det samme. NU har jeg knevret alt for meget! Lad os dykke ned i det.

 

 

Du er eksperten – lyt mest til dig selv!

Til at begynde med vil jeg sige: Jeg har ikke monopol på sandheden, så tag alt, hvad jeg siger, med et gran salt.  Brug det, du kan, og smid resten væk. Lyt allermest til din egen intuition, den lyver aldrig – og gør det på din måde. Du er eksperten på dig selv og din virksomhed. Du har altid svaret i dig selv. Punkt nr. 10 går mere i dybden med dette og er et emne, der ligger mig meget på sinde, og som jeg finder helt enormt vigtigt at dele. Det ligger også som et underliggende tema gennem hele blogindlægget – og gennemsyrer i øvrigt hele min virksomhed. Det er med det in mente, du bør læse alt, hvad jeg skriver.

 

 

mine 10 “overfladiske” tips
  1. TID
  2. TÅLMODIGHED / UDHOLDENHED
  3. TILSTEDEVÆRELSE
  4. GODT INDHOLD
  5. KREATIVITET / OPFINDSOMHED
  6. MÅL
  7. MEDIEVALG
  8. DIALOG
  9. SJOV
  10. VÆR DIG SELV / GØR DET PÅ DIN MÅDE – det allervigtigste!

 

 

1. TID

Giv dig selv tid til at bygge dit brand op og skabe din stil. Tag det i dit eget tempo. Sammenlign dig ikke med andre. Eksperimentér med, hvilke opslag du har lyst til at dele. Tænk ikke på, hvor mange følgere du har. Del dét, der ligger dig på hjerte, og de rigtige følgere skal nok komme med tiden, så fortvivl ikke, hvis du synes, det går for langsomt. Det syntes jeg selv i begyndelsen og følte mig så falsk, fordi hvem talte jeg egentlig til? Mine 10 følgere? Alle gode ting tager tid. Succes er ikke nødvendigvis en horde af følgere. Hellere færre af de rigtige og en stødt stigning, som du kan skabe en relation til. Så behøver du heller ikke bekymre dig om, at de forsvinder ligeså pludseligt, som de kom.

 

Giv dig tid til at prøve dig frem og eksperimentere, indtil du får skabt din stil. Et godt brand bygges op over tid, så hæng i, tro på det, ros dig selv, og gør det, der passer til dig. Det skal du nok blive belønnet for i sidste ende. Jeg oplevede selv, at da jeg efter nogle måneders famlen og leg fandt min stemme, begyndte følgerne også at finde vej til min profil.

 

 

2. TÅLMODIGHED / UDHOLDENHED

Forbered dig på at finde din tålmodighed og udholdenhed frem. Din tilstedeværelse på sociale medier er et langsigtet projekt, og i nogle perioder er det vældig morsomt og givende, mens det i andre perioder føles som en ørkenvandring. Sociale medier er svære at blive helt klog på. Vi kan tro, vi har knækket koden, men pludselig ændres f.eks. algoritmen og gør os frustrerede over, at vores indhold ikke længere når ligeså langt ud. Derfor er tålmodighed og udholdenhed altafgørende. Hold ud, tro på det, gør det sjovt, følg mediernes udvikling og brug deres muligheder, så kommer gennembruddet – måske ganske langsomt uden du nærmest bemærker det.

 

Og husk, intet er statisk. Du må gerne blive ved med at lege, udvikle dig og ændre stil, præcis som du finder bedst. Det er dit projekt, på dine præmisser. Du skal i princippet kun selv være tilfreds med det, du deler. Andres mening kommer ikke dig ved. Når du deler fra hjertet, kan du hvile i, at de helt rette budskaber kommer til dig i helt rette tid, og det styrker din udholdenhed at tænke sådan og gør projekt sociale medier langt sjovere.

 

 

3. TILSTEDEVÆRELSE

Det giver næsten sig selv, at man skal være til stede. En halvdød profil er ikke særlig tillokkende, lidt ligesom mennesker. Vi vil have liv. Men det er nok også noget af det sværeste – at skabe relevant indhold i en lind strøm, der giver værdi til dine følgere. Det er helt sikkert en af mine egne største udfordringer, for jeg sender ikke opslag af sted blot for at skabe aktivitet på profilen. Hellere færre, men gode og gennemarbejdede opslag. Ja, du risikerer, at folk glemmer dig, men igen, de rette følgere skal nok blive hos dig, og husk, alle gode ting tager tid, så giv dig selv tid til at skabe din stil, og vær ikke bange for at teste forskellige idéer, og læg mærke til, hvad der virker, og hvad du synes passer bedst til dit brand. Jo mere du bruger medierne, desto større sandsynlighed for at nå ud til folk, og desto nemmere bliver det også at finde på nyt indhold, og pludselig bliver din tilstedeværelse ikke en sur pligt, men en naturlig og sjov del af dit arbejde. Igen, gør det sjovt, så bliver det nemt at være til stede.

 

Tilstedeværelse er ikke kun at sende opslag ud i verden, det er også at huske at tjekke profilen (næsten) hver dag og svare på kommentarer og beskeder. Hvis du ikke orker at tjekke hver dag, så oplys om, at du tjekker beskeder f.eks. hver onsdag. Så venter folk ikke utålmodigt på svar. Du kan “slippe af sted med meget”, blot du oplyser om det. Husk, du bestemmer selv, hvordan du bygger dit brand op. De rette følgere vil elske dig for, at du kører din egen stil, de ”forkerte” skal nok forsvinde igen. Hold fast i din egen stil. Det bliver du belønnet for i sidste ende. Vær din egen målestok for succes.

 

Tilstedeværelse er også at like og kommentere på andres opslag. Sørg for at følge en flok, der opmuntrer og inspirerer dig, nogen der matcher dit brand, nogen du kan sparre med. Det koster lidt tid, men jeg er sikker på, du vil finde det værdifuldt, og du kan ende med at få bygget et virkelig spændende netværk op via sociale medier – det har jeg selv haft stor glæde af, og jeg nyder at følge andre iværksættere og se dem vokse. Jeg har fundet en god flok, jeg kan spejle mig i, og som trækker mig med op, når jeg føler mig alene og frustreret. Og så bliver du jo også bemærket, når dit navn dukker op på andres profiler med opmuntrende ord. Således finder flere vej til dig.

 

 

4. GODT INDHOLD

Hvad er godt indhold? Det afhænger selvfølgelig meget af dit brand, og hvem du gerne vil nå ud til, men en gylden regel er: Skab værdi for dine følgere. Du har helt sikkert masser af viden på lager, du kan skrive ind i dine opslag. Tænk på, hvad DU brænder for. Der er stor sandsynlighed for, at nogen derude har brug for lige præcis dét, du ligger på lager med. Brug din passion og dine interesser som guideline. Og del fra hjertet. Dine læsere vil helt sikkert kunne mærke din begejstring, og den smitter – omvendt kan de også mærke, hvis du laver opslag drevet af pligt. Nogle mennesker er selvfølgelig gode til at fake, men helt ærligt, i dag hitter troværdighed, så gør dig selv en tjeneste og gå med det, du brænder for, så vil du også opleve at tiltrække de følgere, der sætter pris på dig, præcis som du er. Og når du deler fra hjertet, rammer du dine modtagere i hjertet. Det virker bedre end alverdens salgstricks.

 

Godt indhold er også at fortælle historier fra din virksomheds hverdag. Luk folk ind bag forhænget, lad dem få indblik i, hvordan hverdagen foregår, hvilke mennesker den består af, hvilke tanker du/I går med, hvad I brænder for osv. Jeg er sikker på, der findes masser af spændende historier, store som små, som dine følgere vil finde både interessante og inspirerende. Vi synes ofte selv, vi er rimelig uinteressante, men andre finder vores historier både interessante og inspirerende – har jeg erfaret – så prøv at dele noget af det, du brænder for. Jeg går ud fra, du er i gang med at opbygge din drømmeforretning og har masser på hjerte. Dine hverdagshistorier, lommefilosofier og erkendelser virker måske blot som trivialiteter for dig, men de kan være guld værd for dine følgere. Tro mig, du har så meget på hjerte, som dine følgere vil elske dig for at dele med dem. Vi spejler os i historier, fælles værdier og sårbarhed, så luk endelig op og lad dine følgere lære dig at kende. Det er dit allerbedste salgsargument.

 

 

5. KREATIVITET / OPFINDSOMHED

Du ved bedst selv, hvad du ønsker at dele – i hvert fald hvis du spørger dit hjerte og bruger din intuition. Find din indre kreativitet og opfindsomhed frem, så skal du nok ryste masser af godt og inspirerende indhold ud af ærmet. Nogle gange er hjernen selvfølgelig bare tom for idéer, og det er også helt okay. Lav evt. et kartotek med dine gode idéer, så du altid har noget at plukke fra. Jeg har selv sådan en hjerne, hvor idéerne lige pludselig popper op nærmest ud af ingenting og ligeså hurtigt forsvinder igen, så hvis jeg ikke omgående får dem skrevet ned, risikerer jeg, at de er forsvundet for altid, og det er jo ærgerligt at gå glip af sin egen genialitet, fordi man ikke er forberedt på den.

 

Nogle gange føles det mest som hårdt arbejde at skulle finde på nyt indhold til sociale medier, men igen, jo mere du bruger dem, desto nemmere bliver det også at finde på. Arbejd gerne sociale medier ind på rygraden, så du automatisk tænker i historier, du kan dele. Det dæmper den dårlige samvittighed over ikke altid at kunne være kreativ på kommando. Og husk, vær gavmild over for dig selv. I lavvandeperioder er det ok, der er længere mellem dine opslag, hellere det end at sende uinspirerede, halvdårlige opslag af sted, fordi du skal sørge for at pleje din tilstedeværelse. Vi har alle perioder, hvor vi er uinspirerede. Fokusér på det, du gør godt, og lær af resten, så skal du nok klare dig. Og træk på din udholdenhed og dit gå-på-mod i disse perioder, og hav tiltro til, at din inspiration vender tilbage. Det kan være en god idé at tage en pause indimellem. Fortæl gerne dine følgere, at du holder en uges eller måneds pause for at samle ny inspiration. Det vil de have forståelse for og endda respektere dig så meget mere for. Og ofte bemærker vi slet ikke, når dem, vi følger, ikke poster i en uge eller en måned. Vi bemærker, når de vender tilbage, så følgerne sidder næppe og venter på vores indhold, men glæder sig forhåbentlig blot, når vi vender tilbage.

 

Bug evt. planlægningsværktøjer og sæt f.eks. en formiddag om ugen af til sociale medier. Saml idéer i dit kartotek henover ugen, og brug kun en formiddag på at skrive opslag til hele ugen. Så stjæler medierne ikke for meget af din tid. Sådan kan jeg dog ikke selv arbejde, da jeg er meget inspirationsstyret, men jeg ved, det hjælper mange til at kunne overskue sociale medier, så de ikke fylder i underbevidstheden hele ugen og giver kronisk dårlig samvittighed. Og igen, brug medierne på din måde og lad din geniale hjerne være kreativ og opfindsom, sådan som du finder bedst. Du behøver ikke følge andres eksempel. Skab din egen stil. FInd på indhold, du synes er sjovt at skabe. Det vil dine følgere med sikkerhed kunne mærke og værdsætte.

 

 

6. MÅL

Tænk over, hvad dit formål med at være på sociale medier er. Lav gerne nogle mål for, hvad du skal bruge det til. Er det for at skaffe kunder? For at øge dit netværk? For sjov? For at hente inspiration? For at dele inspiration? Eller blot for at øge din synlighed? Hvad vil du gerne opnå? 100.000 følgere? Og hvad skal du bruge dem til? Eller ønsker du blot en kanal til at dele dine guldkorn med verden, og så er antallet af følgere mindre vigtigt? Måske er du der udelukkende for fællesskabets skyld.

 

Dine overvejelser og mål vil hjælpe dig undervejs, så du ikke kommer til at være ud over det hele og forvirrer dig selv, fordi du ikke kan se den dybere mening med at bruge din tid på sociale medier. Det skete for mig selv i begyndelsen, da jeg er ret flyvsk, nysgerrig og interesserer mig for en hel masse forskelligt, og så er jeg generelt elendig til at sætte mål og følge dem – det keder mig simpelthen, men det kunne virkelig have hjulpet mig. Jeg er nok på evig jagt efter at finde min stil – eller lad os kalde det skabe den – fordi jeg altid er under udvikling, og stilstand keder mig.

 

Brug dine værdier og din passion som rettesnor i social medie-junglen. Så er du godt på vej.

 

 

7. DIALOG

Skab dialog med dine følgere. Spørg dem om deres mening, bed dem om hjælp, lad dem komme med forslag til, hvad de ønsker sig fra dig. Så føler de sig værdsat, og der er større sandsynlighed for, de bliver hos dig. Skab fællesskab, vær social. Vi gider ikke følge dem, der kun bruger medierne til envejskommunikation og ikke lytter til deres følgere. Det ligger selvfølgelig også i navnet sociale medier, men tro mig, det er langt fra givet, at man tænker i de baner. Jeg er stødt på mange “gode” eksempler. Sørg for at lytte til dine følgere med ægte interesse for at lære dem at kende, kommuniker med dem, svar på alle deres kommentarer og så videre. Vi vil alle gerne føle os hørt, set og værdsat, og det kræver i virkeligheden en meget lille indsats. Følg tilbage, når det giver mening. Svar på stories osv.

 

Brug også lidt tid på at pleje dit online netværk med udgangspunkt i din egen interesse. Kommenter på andres opslag, svar på deres spørgsmål, stil nye spørgsmål, del din mening, kom med forslag, ros dem, like deres billeder osv. Det får du masser ud af på den lange bane, selvom det koster lidt tid, og du henter masser af inspiration til, hvordan du selv ønsker at bruge medierne. Og det er utroligt, hvilket givende netværk man kan skabe på sociale medier.

 

 

8. MEDIEVALG

Det er sjældent en god idé at være på alle sociale medier – det ved vi vist efterhånden også godt. For få år siden hørte man ofte, “du bør være til stede på alle sociale medier”, men i dag ved vi godt, det ikke passer. Vælg gerne ét medie som dit hovedmedie, hvor du gør et grundigt stykke arbejde. Vælg det medie, du selv holder mest af, eller som du ved, dine potentielle kunder befinder sig på. Vælg evt. et medie nummer 2 og tilpas indholdet fra medie nummer 1. Forstået på den måde: Sociale medier er meget forskellige, så brug dem forskelligt.

 

Lad venligst være med at autodele dit indhold på flere medier (please, jeg be’r dig!). Dit gode indhold fortjener bedre. Du kommer til at fremstå, som om du ikke har helt styr på medierne, og det smitter af på folks opfattelse af din virksomhed. Jeg ved godt, mange gør det, og det virker sikkert også fint for nogen, men når der f.eks. kommer # med over på facebook fra instagram, så ved man bare, der ikke er lagt kræfter i at tilpasse indholdet til det medie, det bliver delt på, og det virker – undskyld mig – en smule useriøst. Set ud fra min profesionelle baggrund. Brug lige 5 min. på at kopiere din tekst over på fb i stedet, slet #, tilpas teksten og billederne mediet, og ret links til, så der ikke kommer døde links fra insta med over på fb (du ved @navn på profil, som kun virker på insta). Det kommer til at fremstå SÅ meget mere prof. Det tager kort tid, men giver dig uendelig meget. Også for algoritmen. Del gerne flere billeder på fb og gør teksten længere, så du skaber flere interaktioner. Dét får dit indhold til at nå længere ud. Lille indsats, stort udbytte.

 

Og husk, hvis du synes, jeg siger noget sludder, så lukker du bare ørerne og hopper videre. En del vil nok være uenige med mig her. Set med kommunikatørens briller ser autodeling lidt amatøragtig ud, men for alle andre virker det måske som det mest naturlige i hele verden. Intet er nogensinde rigtigt eller forkert, sort/hvidt, så gå med det, du finder bedst for dit brand. Bare lov mig at tænke over, hvad du gør og hvorfor.

 

 

9. SJOV

Du bør have det ovenud sjovt på sociale medier, for det skinner så meget igennem. Er du der af ren pligt, bør du overveje helt at lade være. Okay, alt med måde, selvfølgelig, intet er altid sjovt, men sørg for, det ikke kun er en sur pligt, for så er sandsynligheden for, du aldrig får succes med det ret stor. Igen, du skinner igennem, så brug din passion, dine interesser, dine evner og tilpas dem dit foretrukne medie. Leg med medierne, prøv dig frem og skab din egen stil, så du synes, det er sjovt, så skal du nok tiltrække de rette følgere. Og den største bonus: Når du synes, det er sjovt, bliver det mindre væsentligt for dig, hvor mange følgere du har, og hvad de synes om dit indhold. Gør det først og fremmest for dig. Vær din egen målestok for succes. Hav tiltro til, at det, du har på hjerte, er der brug for ude i verden. Dét kan mærkes på den anden side, og det virker mega tillokkende.

 

 

Og nu til det allervigtigste!

 

10. VÆR DIG SELV / GØR DET PÅ DIN MÅDE

Det her punkt kan jeg ikke understrege nok. Hvis ikke du har dig selv med i det, skinner det igennem – og omvendt, hvis du elsker, det du laver, er det så tydeligt for dine følgere, at de vil elske dig for det og have stor respekt for, at du gør det på din måde. DIN måde er altid den bedste for dig. Og sådan får du allerstørst succes. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der kommer til at virke for dig og give dig succes. Jeg kan kun dele ud af min viden og anbefale dig at tage det, du kan bruge, tilpasse det til dig og smide resten væk.

 

Vi hører ofte fra såkaldte eksperter: Du skal gøre sådan eller sådan for at få succes. Men glem det! Lyt til dig selv. Lad din intuition guide dig. Lad være med at gøre noget, som du kan mærke i maven ikke er rigtigt for dig. Du har svaret i dig selv. Der er ingen, der er klogere på dig og din virksomhed end dig. Du skal heller ikke lytte på mig, hvis du synes, jeg ikke giver mening. Jeg kan kun guide dig ud fra mine egne overbevisninger og min kommunikationsbaggrund, og det kan meget vel være, det slet ikke stemmer overens med dig. Jeg siger ikke, du ikke skal lytte til nogen, jeg vil til enhver tid anbefale dig at hente inspiration hos andre, men jeg vil opfordre dig til at slå din kritiske sans til, så du tager det til dig, du kan bruge, som passer til dig, og smider resten væk, så du ikke forsøger at kopiere andres succes. De har været på deres egen rejse, og vi kan ikke direkte overføre det, andre gør, til os selv. Vi må ikke slukke for vores egen mavefornemmelse, for så overhører vi vores egen genialitet, og vi drukner i forsøget på at være ligesom dem, vi ser op til. Det er præcis, derfor jeg synes, det er lidt farligt at sætte målgruppen før os selv, for vi risikerer at lytte mere til andre end til vores egen stemme, som jo netop er hammervigtig og ganske unik.

 

Du er genial, præcis som du er. Og når du lader din genialitet gå forrest, skaber du dit eget brand, som ingen kan kopiere, for ingen er præcis som dig, og derfor vil du automatisk skille dig ud. Vi hører ofte, vi skal gøre noget for at skille os ud. Noget. Hvad er det “noget”? Vi skal i hvert fald bare ikke gøre som de andre. Jeg bliver så træt af den opfordring, for så lægger man efter min mening fokus et helt forkert sted, og vi gør sandsynligvis et eller andet tosset, som vi tror, vil virke, men som måske ikke rigtig passer til os, fordi vi glemte at mærke efter, om det gav mening for vores brand. Vi skulle jo blot gøre noget andet end de andre.

 

Jeg vil hellere vende den på hovedet og sige: Vær dig, og du skiller dig automatisk ud, for ingen er som dig, og på den måde skaber du et stærkt og unikt brand. Når du tør være dig og slippe din genialitet løs, opnår du de allerbedste resultater. Det skaber troværdighed, og hvis der er noget, der hitter i dag, er det autenticitet, gennemsigtighed og ærlighed, som netop giver dig et troværdigt brand, som andre kan have tillid til. Når du er tro mod dig selv, vil du også automatisk tiltrække de rette følgere. Så behøver du ikke jagte dem. Hav tiltro til, at du gør det godt, at du er på rette vej, og at du nok skal møde de rette mennesker på rette tidspunkt, og gå så ud i verden og vær geniale dig. Det, tror jeg oprigtigt på, du vil blive belønnet for. Til enhver tid.

 

Hvis der er noget, der kvæler vores egen genialitet, er det sammenligning med andre. Vi ved udmærket godt, man ikke kan sætte lighedstegn mellem f.eks. æbler og bananer. De har hver deres fantastiske egenskaber og anvendelsesmuligheder, og vi elsker deres forskellighed, ikke? Nogle mennesker er mere til æbler end bananer og omvendt, dét accepterer vi, men hvorfor er det mere okay, end når det handler om mennesker? Hvorfor kan vi ikke hylde hinandens forskelligheder og sætte pris på dem i stedet for at forsøge at gøre alle til en ens masse?

 

Lad os hellere fokusere på, at vi alle er mennesker, der higer efter anerkendelse, accept, respekt og påskønnelse. Vi vil alle gerne bare føle os gode nok. Lad os sætte pris på at møde skønne, unikke individer, når vi begiver os ud i verden, og lad os acceptere hinanden, som vi er, og lære at elske den udfordring, andre mennesker giver os ved at være forskellig fra os. Jo mere du hviler i dig selv, desto nemmere bliver det også at være rummelig over for andre, så husk:

 

Du kan ikke sammenligne dig med nogen, for du er helt unik. Ingen i denne verden er præcis som dig, din gavepakke er helt særlig.

 

Jeg taler ligeså meget til mig selv her, for jeg har altid haft svært ved at hvile i mig selv, har ofte følt mig forkert og misforstået, ikke god nok. Jeg havde næsten reduceret mig selv til det rene ingenting i sammenligningen med andre og i forsøget på at være hende, andre mente, jeg burde være, og jeg er træt af at kvæle mig selv. Det er garanteret livslang læring for mig, men da jeg sidste år begyndte at give min mavefornemmelse mere plads og lade den guide mig i dén retning, jeg mærkede langt indeni, begyndte tingene for første gang i mit liv for alvor at falde i hak. Aldrig har jeg oplevet større succes med dét, jeg ønskede at skabe. Så lige siden har jeg forsøgt at sætte min intuition for førersædet, for SÅ sker magien for alvor. Vil du være med?

Med til at sætte dig selv og andre mere fri?

Vil du lade verden få mere af dit lys at se?

 

Lad os gå ud i verden og være geniale os. Os selv. Præcis som vi er!

 

 

Og for at opsummere det vigtigste

 

BARE GÅ I GANG
Find nogen, du synes, gør det godt, og hent inspiration fra dem. Og prøv dig frem. Læg mærke til, hvad der skaber aktivitet og giver dig likes, og gør mere af det. Vær ikke bange for at prøve lidt forskelligt. Det værste er ikke at gøre noget.

 

ROS DIG SELV
Du gør helt sikkert et eller andet godt. Hold fokus på dét! Det, der går mindre godt, lærer du af, og så er du godt på vej. Vi skal alle begynde et sted, og vi lærer ikke noget ved ikke at prøve. Ros giver dig ny energi. Dunken oveni hovedet stjæler din energi. Så vær gavmild over for dig selv. Det ville du sikkert også være over for andre, ikke?

 

GØR DET SJOV
Når du selv synes, det er sjovt at lege med sociale medier, betyder det mindre, hvad andre synes, og du skaber langt bedre indhold. Gør det først og fremmest for dig selv.

 

VÆR DIG SELV
Folk opdager det, hvis du prøver at være noget, du ikke er. Vær ærlig. Det vil dine følgere kunne lide, de vil kunne relatere til dig, og det skaber troværdighed, og dét er dit allerbedste salgsargument. Vær dig, og du tiltrækker dem, der vil elske dig, præcis som du er – og du skaber et stærkt og unikt brand, som ingen kan kopiere.

 

 

GÅ UD I VERDEN OG VÆR FANTASTISK

Nu har jeg ikke mere til dig, så der er vist ikke andet for end at fise ud på sociale medier og lade al din herlighed regne ned over dine følgere. Husk, ingen i denne verden er præcis som dig, og dét er din styrke. Du er hammerdygtig på din helt egen måde. Du har det allerede i dig, dét, der skal til for at lykkes. Lyt til dig, svarene findes derinde. Find din super power frem og gå ud i verden og vær fantastiske dig. DU er awesome! Jeg tror på dig.

 

Alt det bedste til dig
/ Maria Bøgh